вологість:
тиск:
вітер:
Вже другий рік в м. Луцьку діють двоставкові тарифи на послугу з постачання теплової енергії. Передумовою для затвердження таких тарифів, застосування яких передбачено Постановою КМУ №869, слугували зміни на газовому ринку. Зокрема, ними було передбачено перехід на оплату послуги з розподілу природного газу рівними частинами щомісяця.
Маючи одноставковий тариф, яким оплата послуги з централізованого теплопостачання здійснювалася впродовж опалювального періоду, дію розподільчих рахунків, через які надходження за послуги списувалися на користь постачальника природного газу автоматично, підприємство не мало змоги відповідати на ці виклики, залишаючись на період з травня до грудня фактично без обігових коштів.
В першу чергу це негативно впливало на якість підготовки до наступного опалювального сезону та не дозволяло вповні вирішити проблеми зносу теплових мереж, що накопичувалися.
Очевидно, що лише друге міжсезоння, коли діють двоставкові тарифи на послугу з постачання теплової енергії, якими передбачено розподіл усіх економічно-обґрунтованих витрат тарифів на дві частини – умовно-змінну (витрати на оплату спожитих енергоносіїв впродовж опалювального сезону) і умовно-постійну (витрати на обслуговування котелень, насосного обладнання, мереж, операційні витрати та інше, що компенсуються споживачами рівними частинами щомісяця) – не дозволяє в короткі терміни вирішити проблему зношених мереж. Проте наявність стабільного грошового потоку за рахунок сплати умовно-постійної частини впродовж міжсезоння дозволяє впоратися з викликами, задля яких двоставкові тарифи було впроваджено – сплати послуги з розподілу природного газу, сплати податків, заробітних плат, формування аварійного запасу труб та матеріалів для виконання робіт в міжсезоння (звіти про які публікуються щомісяця).
Зауважуємо також, що тарифи затверджуються та діють на період з жовтня до вересня, тож нарахування умовно-постійної частини слід трактувати в якості розтермінування на цілий рік частини нарахувань за послуги, спожиті впродовж опалювального періоду. Нарахування, які за умови дії одноставкового тарифу споживачам в будь-якому разі довелося б заплатити, і що призвело б до збільшення навантаження на сімейні бюджети лучан взимку. Наприклад, за підсумками опалювального сезону 2021-2022 років видно, що впродовж опалювального періоду споживачі сплачували 80-85% від нарахувань, які довелося б сплатити при одноставковому тарифі. Решта ж 15-20% – у якості умовно-постійної частини – сплачується в міжсезоння та є фактичною економією на оплаті взимку.
Нині в соцмережах все частіше лунають заклики від окремих користувачів про те, що нарахування за «Тепло» чи «Опалення» в травні, коли послуга з постачання теплової енергії не надається, неправомірні, що це нічим не передбачені авансові платежі, і що сплачувати їх не треба. Такі заклики слід трактувати як свідому маніпуляцію або як недостатню поінформованість. Зокрема, як йшлося в попередній публікації, сплачуючи «Опалення» впродовж міжопалювального періоду, споживачі сплачують умовно-постійну частину двоставкових тарифів та абонентське обслуговування.
Закликаємо споживачів відповідально ставитися до оплати комунальних послуг та ще раз наголошуємо, що нинішній критично низький рівень розрахунків (43% станом на 20.06.2022) ставить під загрозу постачання природного газу та відповідно – продовження надання послуги з постачання гарячої води, а також впливає на ефективність виконання робіт з підготовки до наступного опалювального сезону.
«Опалення» в травні? | Закликаємо розпочати наступний опалювальний сезон без боргів |
Всі права захищені © ДКП «Луцьктепло»