вологість:
тиск:
вітер:
ДКП "Луцьктепло" має зону обслуговування, яка складається з чотирьох теплових районів, деякі котельні та теплові пункти одного району можуть частково використовуватись для теплопостачання сусідніх районів, підтримуючи функціонування всієї системи у випадках аварії. Систему можна характеризувати такими технічними показниками:
На підприємстві розроблені та затверджені заходи з підготовки теплового господарства ДКП "Луцьктепло" до роботи в опалювальний період 2015-2016 р.р., якими передбачено виконання значних обсягів робіт з капітального, поточного ремонтів котелень, ЦТП та теплових мереж, а саме:
ДП "Волинський ЕТЦ Національного НДІ промислової безпеки та охорони праці" проведені чергові технічні опосвідчення для 81 котлів та чергові технічні діагностування для 7 котлів, зроблені чергові технічні опосвідчення для 69 водопідігрівачів центральних теплових пунктів та для 15 посудин, що працюють під тиском (баки-акумулятори, конденсатні баки, деаераційні установки, сепаратори, фільтри тощо). Укомплектовані всі робочі місця підготовленим і атестованим персоналом, а саме:
За рахунок власних коштів в 2014 р. було проведено:
Фахівці підприємства пропонують керівникам міста розглянути пропозицію облаштування індивідуальним поквартирним теплозабезпеченням житлові будинки по вул. Галшки Гулевичівни.12, вул. Тарасова, 41, вул. Ковельська, 47 з паралельною ліквідацією неефективних котельних, що розташовані у підвальних приміщеннях будинків.
Ліквідацію підвальних котелень з підключенням споживачів тепла цих котелень до централізованих теплових мереж інших котелень:
Ліквідацію підвальних котелень по вул. Шевченка, 37-а, 66 з підключенням споживачів тепла цих котелень до блочно-транспортабельної котельні (БТК), що запроектована в даному районі міста.
Запроваджуються енергозберігаючі технології, проводиться заміна неефективних котлів на економічні, модернізація теплових пунктів з використанням сучасних пластинчатих теплообмінників та систем регулювання, переведення котлів та котелень на роботу на біопаливі, заміна трубопроводів тепломереж на попередньо ізольовані сталеві і поліпропіленові - найважливіша задача фахівців підприємства на найближчі 2015-2017 р.р. Розроблений на цей час План заходів, спрямованих на підвищення надійності та ефективності функціонування теплового господарства міста. Звичайно, для його запровадження у життя потрібні великі кошти. Підприємство має намір залучати власні кошти (інвестиційна складова тарифу), а також кошти бюджетів всіх рівнів (міського та державного) і розраховує на підтримку свого власника в особі міської ради.
Підприємство працює в плані зменшення обсягів споживання енергоресурсів, підвищення ефективності та стабільного тепло забезпечення споживачів міста, впроваджуючи новітні технології та технічні рішення на кожному етапі процесу виробництва, транспортування та реалізації теплової енергії.
АНАЛІЗ РИЗИКІВ І ПОСЛАБЛЕННЯ НАСЛІДКІВ
1.1 Технічні ризики
Проект стикається з низкою ризиків, зокрема технічних. Нижче перераховані всі основні технічні ризики (A-C), визначені консультантом.
Для кожного з ризиків пропонується ряд заходів спрямованих на їх усунення або зведення до мінімуму.
A) Вибір технічного рішення - ризики
Технічні проекти завжди піддаються ризику вибору рішення, яке може бути технічно оптимальним.
Даний проект пропонує кілька технічних рішень, що впливають на всю систему опалення в Луцьку, і з цієї причини технічні ризики повинні розглядатися як сукупність сингулярних ризиків. Більше того, частини системи опалення взаємопов'язані між собою, що збільшує ризик внаслідок ефекту масштабу.
A) Вибір технічного рішення - зниження ризиків
Ризик не може бути повністю усуненим без вибору оптимальних технічних рішень.
Наступні заходи вже були вжиті і/або запропоновані:
Для того, щоб звести до мінімуму ризик, були вжиті і/або запропоновані наступні заходи:
B) Здійснення технічного рішення - ризики
Навіть технічні рішення, які були належним чином обрані у процесі реалізації, також мають певні технічні ризики.
Ці ризики пов'язані з обладнанням, яке буде придбано. Наступні ризики можуть виникнути при виборі підрядників для виконання монтажних робіт з подальшим введенням в експлуатацію та запуском.
B) Здійснення технічного рішення - зниження ризиків
Ризик неправильної реалізації технічного рішення не може бути повністю усунений.
Для того, щоб розділити ризики реалізації заходів, були вжиті або запропоновані заходи:
Для того щоб мінімізувати ризик реалізації заходів були здійснені або запропоновані наступні:
C) Експлуатація технічного обладнання - ризики
Тільки тоді , коли технічне рішення може довести свою ефективність. Однак необхідно, щоб всі технічні та управлінські рішення були дотримані з адекватною дисципліною. З різних причин це часто не відбувається.
C) Експлуатація технічного обладнання - зниження ризиків
Ризик неправильної експлуатації технічного обладнання не може бути повністю усунений.
Для того , щоб виділити операційні ризики були вжиті й/або запропоновані наступні заходи:
Для того щоб звести до мінімуму операційні ризики були вжиті і/або запропоновані наступні заходи:
1.2 Фінансові ризики
Основні фінансові ризики перераховані нижче:
Ризик збільшення ціни на газ за більш короткий період, ніж передбачалося, оцінюється як невеликий, судячи з минулого досвіду, коли уряд України був дуже насторожений цією проблемою і здійснив значну фінансову допомогу для запобігання великого зростання цін. Оскільки не існує жодного офіційного плану адаптації цін на газ до ринкового рівня, збільшення цін на газ можуть бути непередбачуваними. Місто Луцьк і підприємство ЛуцькТепло не мають коштів, щоб вплинути на це. Механізм адаптації тарифів на теплову енергію та цін на газ означатиме, що підвищення ціни на газ передається користувачам, головним чином сімейним,і таким чином, впливає на доступність опалення. Сім’ї можуть дозволити собі дещо коротший період адаптації цін на газ до ринкових цін, при яких їх платоспроможність опинилася б під питанням.
Цей ризик може бути зменшений шляхом соціальних субсидій для сімей з низькими доходами. Такий механізм вже впроваджений.
Усунення перехресного субсидування за більш короткий період, ніж передбачалося, буде мати такий же вплив на підприємство і користувачів. Таким чином, соціальні субсидії будуть основним засобом пом'якшення цього ризику.
Ризик зниження швидкості підключення оцінюється як невеликий. Місто Луцьк може усунути цей ризик шляхом заборони відключення від системи централізованого теплопостачання.
Ризик збільшення витрат капіталу ППІ оцінюється у зростанні від малого до середнього, а оцінки капітальних витрат проводяться на основі міжнародних цін. Ризик витрат може бути зменшений шляхом тендеру будівельно-монтажних робіт, широко запрошуючи як внутрішні, так і іноземні компанії до участі.
Ризик макроекономічного розвитку відповідно до песимістичних сценаріїв ЄБРР оцінюється як середній. Песимістичний сценарій матиме аналогічний вплив на збільшення цін на газ, в поєднанні з тенденцією більш низького доходу домогосподарств. Це поставило б перешкоду для доступності опалення та вимагало б збільшення соціальних субсидій.
Для кожного з ризиків пропонується ряд заходів, спрямованих на усунення або зведення ризику до мінімуму.
1.3 Інституційний, організаційний та управлінські ризики
Такий складний проект вимагає адекватної інституційної, організаційної та управлінської допомоги.
У випадку даного (Луцького) проекту, такого роду ризики існують переважно на двох рівнях - національному та місцевому.
У подальшому буде розглядатися тільки останній, так як національний ризик знаходиться поза контролем будь-яких місцевих зацікавлених сторін проекту.
Деякі розбіжності в інтересах можуть виникнути, коли справа доходить до вибору місця для втручання в проект, проведення тендерів різних послуг і т.д.
Навіть всередині компанії можуть виникнути деякі побоювання у зв'язку з майбутньою структурою компанії, новими призначеннями, змінами в обов'язках і т.д.
Крім заходів, вже передбачених ЄБРР (наприклад, створення договорів про надання послуг, створення ОРП, впровадження корпоративного управління і т.д.) пропонуються такі заходи з пом'якшення наслідків:
1.4 Екологічні ризики
Вимогою ЄБРР було підготування детального плану для оцінки потенційних екологічних та соціальних наслідків, їх ідентифікація і методи вирішення в ході реалізації Програми пріоритетних інвестицій (ППІ). Ця екологічна та соціальна оцінка була розроблена для керівництва поточної та майбутньої екологічної діяльності обох компаній і міста по відношенню до проекту.
Екологічна та соціальна оцінка детальніше в Додатку 7.
Весь проект буде реалізований в міському середовищі із загальним і, як вважається, позитивним впливом проекту.
Будь-який потенційний екологічний ризик, швидше за все, може виникнути під час будівництва. Наприклад , будівництво котельні на біомасі та модернізація мережі дадуть деякі пошкодження. Але при адекватному плануванні будівництва та екологічних дій, будь-які ризики будуть мінімальні і матимуть тимчасовий характер. Під час операції, будь-які екологічні ризики будуть знижуватися завдяки реалізації плану екологічних та соціальних заходів (ПЕСЗ). Метою ПЕЗС (Додаток 8) є виявлення і усунення потенційного впливу і ризику для навколишнього середовища, співробітників компаній і суспільства в цілому, які очікується отримати від пропонованих заходів.
Хоча в цілому проект, як вважається, представляє низький ризик як для навколишнього середовища, так і для суспільства, ПЕСЗ гарантує, що будь-який потенційний ризик буде зведений до мінімуму.
1.5 Загальні ризики проекту
Загальний ризик існує за рамками проекту. Це політичний, економічний та пов'язаний з фінансами, але не обмежений: (I) загальною політичною ситуацією в Україні, (II) тарифною політикою Національної комісії з державного регулювання у сфері комунального господарства (Нацкомпослуг) і (III) фінансовими умовами кредиту .
Ані бенефіціари, ані інші місцеві зацікавлені сторони проекту не мають засобів для пом'якшення цих ризиків.
Всі права захищені © ДКП «Луцьктепло»