вологість:
тиск:
вітер:
У відповідь на сюжет «Народного Контролю» під назвою «Без Тепла», опублікований 4 лютого 2019 року, в якому йдеться про надання неналежної якості послуги з централізованого теплопостачання мешканцям житлового будинку на пр. Відродження, 49 та надання неналежної якості послуги з постачання гарячої води в житловий будинок на пр. Соборності, 4, вважаємо за необхідне роз’яснити деякі аспекти.
Відродження, 49
Житловий будинок на пр. Відродження, 49. Скріншот сюжету «Без тепла» YouTube-каналу «Народний Контроль Луцьк-Медіа»
У відділ контролю за обліком теплової енергії та якості наданих послуг ДКП «Луцьктепло» (далі, відділ контролю) в листопаді 2018 року надійшло колективне звернення від мешканців житлового будинку за адресою пр. Відродження, 49 щодо надання неякісних послуг з постачання теплової енергії. В результаті проведеного комісійного обстеження в ряді квартир 23 листопада 2018 року та повторного обстеження 28 листопада 2018 року, було зафіксовано, що в деяких квартирах температурні показники відповідають санітарній нормі для внутрішніх та наріжних кімнат, а в деяких – ні. Представники підприємства здійснили заходи з балансування гідравлічного режиму централізованого теплопостачання, щоб привести температурні показники у всіх квартирах даного будинку в норму. Відтак при комісійному обстеженні 03 грудня 2018 року в квартирі №10 було зафіксовано температуру внутрішнього повітря +22°С, що відповідає санітарній нормі для внутрішніх та наріжних кімнат. Більше в грудні 2018 року та січні 2019 року скарг на надання неякісних послуг з постачання теплової енергії або їх ненадання від мешканців житлового будинку за адресою пр. Відродження, 49 у відділ контролю не надходило.
Дійсно, факт надання послуги неналежної якості зафіксовано. Як і показник комерційного (будинкового) засобу обліку теплової енергії, згідно якого здійснюється нарахування плати за послугу з постачання теплової енергії мешканцям квартир багатоквартирного житлового будинку на пр. Відродження, 49. Відтак, в листопаді 2018 року вартість послуги з постачання теплової енергії мешканцям цього будинку склала 11,74 грн/м2. Мешканцям же будинків без засобів обліку теплової енергії відповідно нараховано 29,63 грн/м2. В грудні 2018 року вартість послуги з постачання теплової енергії мешканцям будинку склала 31,27 грн/м2. Тоді як мешканцям будинків без засобів обліку теплової енергії відповідно нараховано 41,14 грн/м2.
Однак, мешканці будинку вимагають здійснення перерахунку за недоотриману послугу. Згідно з «Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21 липня 2005 року, та п.5 «Порядку проведення перерахунків розміру плати з надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості», затверджених постановою КМУ від 17.02.10 року №151, перерахунок розміру плати за фактично надані послуги здійснюється за умови відсутності будинкових засобів обліку теплової енергії. Тому підстави для проведення перерахунку нарахувань за послугу з опалення відсутні.
Нагадуємо також, що підприємство постачає теплоносій, дотримуючись температурного графіка роботи джерела виробництва теплової енергії (котельня на вул. Карбишева, 2), до межі експлуатаційної відповідальності. Межа експлуатаційної відповідальності за технічний стан теплових мереж і внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання визначається їх балансовою належністю і встановлюється по зовнішній стіні фундаменту будинку. На виконання рішення виконавчого комітету Луцької міської ради №577-1 від 24 вересня 2013 року (далі – Рішення) підприємство не несе відповідальність за утримання у належному технічному стані внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання житлових будинків. Згідно Рішення, послуги з технічного обслуговування внутрішньобудинкової системи опалення та гарячого водопостачання житлового будинку за адресою пр. Відродження, 49 відповідно до затверджених тарифів надає ЛК ЖЕК № 8 ЖБК. Тому, для налагодження циркуляції теплоносія через стояки системи опалення, споживачам необхідно звернутись до ЛК ЖЕК № 8 ЖБК, як виконавця послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.
В свою чергу ДКП «Луцьктепло» постійно проводить експлуатаційне налагодження гідравлічного режиму системи опалення та гарячого водопостачання для забезпечення споживачів якісними послугами.
Вважаємо за необхідне наголосити ще й на наступному важливому аспекті.
Відповідно до пункту 40 Правил користування тепловою енергією, які затверджені, постановою КМУ від 03.10.2007 № 1198 Споживач теплової енергії зобов’язаний у міжопалювальний період виконати обов’язкові обсяги робіт з підготовки до опалювального періоду та оформити акт про готовність об’єкта до опалювального періоду або надати рішення (лист) щодо гарантії забезпечення безпечної експлуатації системи теплопостачання. Зазначені Правила є обов’язковими для виконання усіма Споживачами. На виконання цих вимог ДКП «Луцьктепло» 16.05.2018 направило керівнику ЛК ЖЕК №8 ЖБК обов’язковий перелік робіт, який необхідно виконати при підготовці систем теплоспоживання об’єктів до опалювального сезону 2018-2019 р.р. Після отримання зазначеного переліку ЛК ЖЕК №8 ЖБК необхідно було в 15-ти денний термін подати ДКП «Луцьктепло» графік виконання робіт з підготовки до опалювального сезону для погодження.
Після виконання всіх робіт згідно з графіком, ЛК ЖЕК №8 ЖБК необхідно було викликати представника ДКП «Луцьктепло» листом або телефонограмою для складання акту готовності об’єктів до опалювального сезону. Станом на 01.02.2019 акт готовності житлового будинку за адресою пр. Відродження, 49 до опалювального сезону 2018-2019 р.р. в ДКП «Луцьктепло» не надано.
Принагідно нагадуємо, що лічильник тепла – не засіб економії, а лише необхідний і стимулюючий до неї чинник.
Соборності, 4
Внутрішньобудинкові трубопроводи гарячого водопостачання житлового будинку на пр. Соборності, 4. Скріншот сюжету «Без тепла» YouTube-каналу «Народний Контроль Луцьк-Медіа»
Представниками ДКП «Луцьктепло» спільно з головою правління ОСББ «Соборності, 4» неодноразово проводились комісійні обстеження внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання житлового будинку за адресою: пр. Соборності, 4. Зокрема, на момент обстеження 16.01.2018 температура гарячої води на виході з ЦТП (за адресою вул. Гордіюк, 40-а) становила +54ºС. Температура гарячої води на вводі в будинок на момент обстеження становила: на подавальному трубопроводі +47ºС. Температура гарячої води в квартирі №159 становила +46ºС, що не відповідає нормативній. Крім того встановлено, що трубопроводи в підвальному приміщенні системи гарячого водопостачання замінено з d=150мм на поліпропіленові трубопроводи із завуженим діаметром d=63мм, що порушує гідравлічний режим системи гарячого водопостачання будинку. Проектну документацію щодо реконструкції системи гарячого водопостачання житлового будинку працівникам підприємства надано не було, проведення таких робіт з ДКП «Луцьктепло» не погоджувалось.
Підприємство зверталося до голови правління ОСББ «Соборності 4» п. Климюка В.Я. (вих. №735/19 від 16.02.2018) з вимогою надати технічну документацію (робочий проект) на реконструкцію внутрішньобудинкової мережі гарячого водопостачання, погоджену з ДКП «Луцьктепло», з примірником технічних умов, виданих підприємством. Проте, станом на 20.01.2019 документи не були надані.
Відповідно до «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою Кабінету міністрів України №630 від 21 липня 2005 року, споживачам проводиться перерахунок оплати послуги з гарячого водопостачання відповідно до складених актів-претензій згідно з «Порядком проведення перерахунків розміру плати з надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості», затверджених постановою КМУ від 17.02.2010 №151.
Слід зазначити, що переобладнання системи гарячого водопостачання призводить до розбалансування внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання, яка відноситься до інженерної системи будинку, як цілісного майнового комплексу.
Відповідно до «Правил користування тепловою енергією», затверджених постановою КМУ №1198 від 03.10.2007, споживач несе відповідальність за самовільне переобладнання системи теплоспоживання та може бути притягнутим до адміністративної відповідальності згідно зі ст. 150 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
А також, відповідно до п.1.4.6 «Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій», затверджених наказом Держжитлокомунгоспу №76 від 17.05.2005, власник, наймач (орендар) приміщення, що припустив самовільне переобладнання, зобов’язаний за свій рахунок привести це приміщення до попереднього стану.
Будинок на пр. Соборності, 4 перебуває на самоуправлінні ОСББ «Соборності 4». Відповідно, обслуговування та ремонт внутрішньобудинкових мереж вказаного житлового будинку, забезпечення належних умов проживання і користування власним, неподільним та загальним майном його власників належить до компетенції правління ОСББ. З метою надання якісної послуги з гарячого водопостачання мешканцям будинку правлінню ОСББ необхідно привести систему гарячого водопостачання до проектних рішень та повідомити про виконані роботи.
Для уникнення проблем з роботою мереж після їх ремонту чи заміни рекомендуємо спершу звертатися в спеціалізовані організації щонайменше для отримання кваліфікованої консультації, а краще – для дотримання процедур, вимог та правил.
Адміністрація ДКП «Луцьктепло»
Нарахування за послуги з централізованого опалення у Січні 2019 року | Нові зміни в наданні субсидій |
Всі права захищені © ДКП «Луцьктепло»